تعمیر گیربکس آریزو 6 در تهران

فهرست مطالب

چری آریزو 6 لوکس ترین خودرو برای دارندگان خودرو است که قابل مقایسه با خودروهای کره ای است. در قسمت فنی این خودرو از موتور 1.5 لیتری توربوشارژ جفت شده با گیربکس CVT استفاده می کند که ترکیب این دو باعث می شود خودرو در حدود 10 ثانیه شتاب 0 تا 100 را طی کند. در صورت استفاده نادرست و نادرست، گیربکس این خودرو ممکن است آسیب ببیند و شما مجبور به تعمیر گیربکس اتوماتیک شوید. در این مقاله تعمیر کار چری به مشکلات رایج و نحوه تعمیر گیربکس آریزو 6 در تهران می پردازیم.

مشخصات گیربکس آریزو 6

زمانی که چری آریزو 6 سدان در بازارهای جهانی عرضه شد، تنها یک گیربکس داشت که یک گیربکس اتوماتیک CVT بود. تمام گشتاور 280 نیوتن متری چری آریزو 6 به محور جلوی خودرو منتقل می شود و گیربکس CVT وظیفه توزیع نیرو را بر عهده دارد.

در ضمن شایان ذکر است که این خودرو به حالت دستی خودکار یعنی تعویض دنده دستی مجهز شده است. ویژگی گیربکس آریزو 6 این است که در حالت دستی – اتوماتیک چری آریزو 6 9 دنده را در اختیار شما قرار می دهد. البته به دلیل ماهیت CVT، دنده ها به صورت مجازی برنامه ریزی می شوند.

اگر می خواهید اطلاعاتی کامل درباره اینکه گیربکس CVT چیست و چگونه کار می کند بدست آورید مقاله آن را مطالعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 6

انواع مختلفی از گیربکس های اتوماتیک وجود دارد که در بین آنها چری آریزو 6 سدان از گیربکس CVT استفاده می کند. به این نوع گیربکس در فارسی ضریب متغیر پیوسته نیز گفته می شود. به طور کلی، ماهیت گیربکس CVT با سایر انواع گیربکس اتوماتیک مانند AT و DCT متفاوت است.

گیربکس CVT دنده واقعی ندارد که در خودروی آریزو 6 نیز استفاده شده است. در عوض، در داخل این گیربکس، مخروطی وجود دارد که شبیه صدف حلزون دریایی است و شروع به شتاب گرفتن می کند و زنجیر از سنگین ترین حالت خود به آرامی به سبک ترین حالت خود می رود.

گیربکس CVT سرعت موتور را در هنگام شتاب گیری افزایش می دهد و به موتور اجازه می دهد حداکثر گشتاور را برای خودرو فراهم کند. علاوه بر این، هنگام رانندگی با سرعت ثابت، دور موتور خودرو به شدت کاهش می یابد و در نتیجه مصرف سوخت خودرو کاهش می یابد. همه اینها دست به دست هم داده و به آریزو 6 اجازه می دهد در کمتر از 10 ثانیه شتاب بگیرد و در هر 100 کیلومتر کمتر از 7 لیتر مصرف کند.

تعمیر گیربکس آریزو 5 در تهران

تعمیر و نگهداری صحیح گیربکس اتوماتیک آریزو 6:

روش های نگهداری عمومی برای گیربکس های اتوماتیک را می توان اعمال کرد. اینها شامل بررسی منظم و حفظ سطح مناسب مایعات، تعویض فیلتر انتقال، سرویس سیستم خنک کننده، اجتناب از بکسل بیش از حد یا بارگذاری سنگین و پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده توسط سازنده است.

همچنین توصیه می شود که گیربکس خود را به طور مرتب از نظر هر گونه علائم خرابی بررسی کرده و سریعاً به آنها رسیدگی کنید. علاوه بر این، توصیه می شود برای دستورالعمل های تعمیر و نگهداری خاص گیربکس اتوماتیک Arizzo 6 به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید یا از یک مرکز تعمیر گیربکس آریزو 6 در تهران کمک بگیرید.

گیربکس استفاده شده در خودروی چری آریزو 6 معمولاً دارای نرخ استهلاک کمتری است. این امر همراه با برنامه ریزی اقتصادی برای جلوگیری از آسیب رساندن به گیربکس، باعث کاهش استهلاک گیربکس می شود. اما با توجه به افزایش فشار روی گیربکس به دلیل تعویض دنده های غیر اصلی در حالت تیپ ترونیک ممکن است این گیربکس با خرابی های مختلفی مواجه شود.

اگر چری آریزو 6 مشکل گیربکس داشته باشد باید توسط نمایندگی مجاز ام وی ام تعمیر شود. علاوه بر این، پرسنل تعمیر و نگهداری مربوطه باید درک کافی از گیربکس خودرو داشته باشند تا مشکل را حل کنند.

تعمیر گیربکس آریزو 6 در تهران

آریزو 6 یکی از خودروهای چری است که در چین تولید و توسط مادیریم خودرو در ایران مونتاژ و به فروش می رسد. گیربکس اتوماتیک آریزو 6 دارای ویژگی های خاصی است که باعث افزایش شتاب و سرعت خودروی شما می شود. گیربکس آریزو 6 پیچیده و بسیار حساس است.

آسیب دیدن گیربکس و یا افزایش عملکرد آن در اثر عوامل مختلف می تواند منجر به وقفه در رانندگی شود. بنابراین گیربکس های آریزو 6 نیاز به تعمیرات باکیفیت دارند که باید با دقت و مهارت بالایی انجام شوند. عدم شناسایی به موقع مشکلات گیربکس آریزو 6 می تواند منجر به آسیب دیدن قسمت های مختلف گیربکس شود.

همچنین تعمیر گیربکس و ترمیم علائم خرابی گیربکس برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گیربکس و بهبود عملکرد آن باید توسط پرسنل ماهر و با تجربه انجام شود و همچنین باید استانداردهای لازم برای ارتقای کارایی و کیفیت گیربکس را رعایت کنند.

مشاوره رایگان و عیب یابی یکی از مزایای همکاری با تیم تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است، کافی است با ما تماس بگیرید.

قیمت گیربکس آریزو 6

با توجه به نوسانات ارز و عرضه و تقاضا، امکان انتشار قیمت ثابت و دقیق گیربکس خودروهای آریزو 6 وجود ندارد. اما برای دریافت قیمت دقیق آریزو 6 گیربکس می توانید با تعمیرگاه های معتبر خودرو و نمایندگی های مجاز ام وی ام تماس بگیرید.

قیمت پمپ روغن گیربکس آریزو 6

در صورت استفاده از روغن موتور اشتباه، ممکن است پمپ روغن گیربکس خودرو چری آریزو 6 آسیب جدی ببیند. توجه داشته باشید که وقتی پمپ روغن خودرو از کار بیفتد، معمولاً باید تعویض شود. برای دریافت قیمت دقیق پمپ روغن گیربکس آریزو 6 می توانید با تعمیر کار چری برای تعمیر گیربکس آریزو 6 در تهران تماس بگیرید.

قیمت زنجیر گیربکس آریزو 6 و هزینه تعمیر گیربکس این خودرو را دریافت کنید

چری آریزو یکی از محبوب ترین سدان های چینی در بازار ایران است. این خودرو از گیربکس CVT مجهز به زنجیر استفاده می کند، در صورت از کار افتادن زنجیر، گیربکس وارد حالت آزادسازی می شود و خودرو حرکت نمی کند. برای رفع این مشکل باید به تعمیر کار چری مراجعه کنید. برای اطلاع از قیمت زنجیر گیربکس آریزو 6 و هزینه تعمیر گیربکس این خودرو می توانید با تعمیر کار چری تماس بگیرید.

گیربکس اتوماتیک یکی از قطعات مهم خودروهای مدرن است که وظیفه تعویض دنده و انتقال گشتاور موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. اگرچه عملکرد این سیستم پیچیده و هوشمند است، اما می تواند با مشکلاتی مواجه شود که می تواند عملکرد نامطلوب خودرو را تحت تأثیر قرار دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *