تعمیر گیربکس تویوتا در تهران

تعمیر تویوتا در تهران - تعمیرکارچری

فهرست مطالب

یکی از اصلی ترین اجزای وسیله نقلیه گیربکس آن می باشد که وظیفه انتقال نیروی تولیدی موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. اگر شما هم از خودروی تویوتا استفاده می نمایید در ادامه ان مقاله با تعمیرکار چری همراه باشید تا بهترین مطالب را در زمینه تعمیر گیربکس تویوتا در تهران به شما عزیزان ارائه نماییم

تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا در تهران

در گیربکس های اتوماتیک راننده با قراردادن دسته دنده در حالت رانندگی شروع به حرکت کردن می نماید و وظیفه گیربکس در اینجا انتخاب کردن گشتاور مناسب می باشد.

گیربکس اتوماتیک تویوتا از راه سنسورهای متفاوت همیشه بهترین حالت دنده را حس کرده و از ایجاد کردن شوک و ضربه می تواند جلوگیری نماید.

دلیل روشن نشدن چراغ جلو و عقب خودرو چیست

عوامل خرابی گیربکس تویوتا چیست؟

گیربکس های اتوماتیک از دهه 40 وارد عرضه اتومبیل شد که خیلی از افراد گیربکس اتوماتیک را به گیربکس دستی ترجیح می دهند ولی در حالی که اسایش بیشتری را برای راننده می تواند فراهم نماید و همین طور در مقایسه با گیربکس دستی به مراقبت ببشتری توسط راننده نیاز دارد.

مهم ترین عوامل در خراب شدن گیربکس اتوماتیک تغییر در حالت های ناگهانی و شرایط نامساعد جاده می باشد که می توانید در چنین مواردی از خرابی گیربکس خودرو جلوگیری نمایید:

  • از حرکت با دنده خلاص بپرهیزید
  • روغن گیربکس را همیشه چک کنید و از روغن های با کیفیت برای عوض کردن آن استفاده نمایید
  • اگر می خواهید خودرو را در وضعیت دنده دستی قرارش دهید حتما پیش از ان ترمز را بکشید
  • در ترافیک های روان دنده را روی حالت دستی قرار بدهید.
  • از خودروهایتان به عنوان یدک کش استفاده ننمایید.

از رینگ و لاستیک های استاندارد استفاده کنید چرا که استفاده از رینگ و لاستیک های غیر استاندارد می تواند به گیربکس خودروی شما صدم وارد نماید.

تعمیرگاه یوتوا در تهران - تعمیرکارچری

نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا چیست؟

از مهم ترین مواردی که در جلوگیری از خرابی گیربکس تویوتا می توان به ان اشاره کرد، عوض کردن به موقع روغن گیربکس می باشد. در این قسمت در تلاشیم خرابی گیربکس خودرو و عوامل ان را به شما شرح دهیم که در این زمینه  اطلاعاتی را داشته باشید.

نشت روغن:نشتی روغن زیاد به خاطر شکاف در قسمتی از گیربکس است که اگر شما به موقع این مشکل را برطرف نکنید مشکلات دیگری هم ممکن است برای خودرو به وجود بیاید.

بوی سوختگی: گرم شدن بیش از اندازه گیربکس خودرو و یا سوختن روغن سبب ایجاد بوی سوختکی در خودرو خواهد شد.

صدای عجیب و غریب:اگر در زمان توقف خودرو صدای غیر طبیعی به گوشتان برسد حتما باید به سراغ تعمیرگاه تویوتا مراجعه نمایید.

چراغ چک:یکی از دلایل روشن نشدن چراغ چک می تواند به سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس خودرو مربوط شود که حتما حتما این موضوع باید چک شود و بررسی شود.

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا:

زمان و وقت دقیق تعویض گیربکس اتوماتیک تویوتا داخل دفترچه راهنمای خودروی شما ذکر شده است که معمولا به ازای هر50 هزار کیلومتر طی شده باید عوض شود و تعویض گردد. اما اگر خودرو در شرایط نادرست و نامساعدی در کوهستان باشد زودتر از زمان مقرر و تعیین شده باید که روغن آن را عوض کنید و حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

تعمیر تویوتا در شرق تهران - تعمیرکارچری

بهترین روغن گیربکس باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

از مهم ترین ویژگی های روغن گیربکس با کیفیت می تواند به موارد زیر اشاره کرد؛

  1. پایداری و مقاومت بالا
  2. کف نکردن
  3. به اندازه کافی سیال (گرانروی بودن)

نجوه بررسی روغن گیربکس اتوماتیک

برای بررسی کردن و کنترل روغن گیربکس اتوماتیک اول باید خودرو را در حالت روشن نگه دارید سپس سیخ گیج را بیرون بیاورید و با دستمال حتما آن را پاک و مجددا داخل جایگاه خودش قرار دهید. اکنون میتوانید میزان بالا امدن روغن روی گیج را بررسی کنید اگر میزان روغن تا بالای خط دوی روی سیخ آمده باشد رنگ روغن شفاف خواهد بود، در این صورت روغن شما دیگر مشکلی ندارد و می توانید از آن استفاده نمایید اما اگر غیز از این باشد روغن گیربکس باید تعویض گردد.

تقه زدن گیربکس اتوماتیک

تقه زدن گیربکس می تواند دلایل زیادی داشته باشد که اصلی ترین دلیل آن تغییر وضعیت دنده و سرعت نامناسب زمان رانندگی است. و اما موارد دیگری در تقه زدن گیربکس اتوماتیک اثر دارد که می توانیم در اینجا انها را به شما بازگو نماییم تا در این زمینه هم بتوانید اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

شل شدن اتصالات گیربکس

یکی از دلیل های تقه زدن گیربکس اتوماتیک شل شدن اتصالات گیربکس می باشد که سبب تقه زدن گیربکس می شود.

خراب شدن سوپاپ ها

اگر سوپاپ های دنده با مشکل رو به رو شود روان ساختن گیربکس اتوماتیک به خاطر تحت فشار بودن به درستی انجام نخواهد شد و سبب تقه زدن گیربکس اتوماتیک خواهد شد.

عملکرد ناصحیح روغن گیربکس

وظیفه اصلی و اساسی روغن در گیربکس روان کاری آن است و اگر در این شرایط روغن الوده باشد عمل روان کاری به طور درست و صحیح انجام نمی شود و سبب ایجاد تقه در گیربکس خواهد شد.

خراب شدن شیر رادیاتور گیربکس

سیستم خنک کننده گیربکس اتوماتیک به وسیله شیر رادیاتور قابل کنترل است و در صورتی که شیر رادیاتور گیربکس با مشکل رو به رو شود حرارت گیربکس بالا می رود و سبب تقه زدن گیربکس خواهد شد.

خدمات تعمیرکار چری بدر زمینه تعمیر گیربکس تویوتا در تهران

بهترین خدمات و تعمیرات را در زمینه تعمیر گیربکس خودروی تویوتا در تهران را می توانید از ما درخواست کنید چرا که ما بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه خواهیم داد تا از بهترین خدمات ما استفاده نمایند.

شرح خدمات تعمیرکار چری به مشتریان چیست؟

تعمیر گیربکس تویوتا در شرق تهران 

تعمیر گیربکس تویوتا در غرب تهران 

تعمیر گیربکس تویوتا در تهران 

تعمیر گیربکس خودروی تویوتا در تهران 

تعمیرگاه تویوتا در تهران 

و همه این خدمات را می توان از تعمیرکارچری درخواست کرد تا در این زمینه بهترین ها را به مشتریان ارائه نماید تا اینکه مشتریان خودش را همیشه راضی نگه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *